ワクチン不信リスク。世界経済回復遅延されるのか。

 

米国にワクチン不信者が40%という統計が出てきました。西欧には根強いワクチン不信者が多く、ほとんど当てない場合が多いです。ここも近所の医師がワクチン拒否者です。

つまり米国だけでも約半分ワクチン接種して半分接種しない可能性があります。

途上国、後進国へ日増しに非接種者はさらに多くなるでしょう。

ワクチン価格が2回接種が必要してファイザー運転ドナは万ウォン前後に肉薄します。安いワクチンは4ㅡ5千ウォン位するが、抗体産生率が半分以下に落ちます。

今のワクチンも知能が低下するなど後遺症が相当します。

その他様々な新しいリスクが出現します

最悪はコロナ2でしょ。

こうして世界の移動が半分も解けますか?間違ったら死ぬかも知れないが、覚悟があってこそ、旅行が可能ではないですか。旅行が依然としてよく回復が見込めないて

世界経済の低迷が予想より長期するリスクがあります。

在宅勤務折半しても業務が回るということをない企業は在宅勤務を商用化して、設備投資を減らすつもりです。

これが移動を減らし消費を減らします。

アディダスがリブクを安値で売却すると言っています。経営上の危機に来ています。

このようなことが雨を非才します。

会食減少して飲み屋が危機を迎えています。

しかし、予測投資はやめて対応式の半分の株式投資半分安全資産投資が望ましいはずです。ターニングポイントが来たらブログします。

アディダスナイキにリーボック・買収後14年ぶりに赤字に耐え切れず、安価で再売却。

リーボックの売上が半分に落ちて大危機。

German sportswear giant Adidas is planning to sell its Reebok brand 14 years after acquiring it.

According to one report、Adidas is aiming to complete the sale early next year.Prior to Covid-19、Adidas CEO Kasper Rorsted initially planned to off-load Reebok for around$2.4 billion.The brand's current selling price is still unknown、but the report estimates Reebok's value to be around$995 million.

Parties that are interested in buying Reebok include VF Corp.、owner of outdoor apparel brands Timberland and North Face、and Anta International Group Holdings、which owns Italian sportswear brand FILA.

Before it was bought by Adidas in 2006 for$3.8 billion、Reebok was the world's third-largest sportswear brand.Adidas acquired the brand to go head-to-head with US sports apparel company Nike.A year after its acquisition、Reebok contributed to more than$2 billion of Adidas's total retail sales.

In recent years、however、there has been a steady slump in Reebok's sales.The sportswear brand closed its underperforming stores and let some brand licenses expire.Although those actions reduced the brand's sales、they helped cut expenses even more.The brand regained profitability again in early 2019 after partnering with fitness company CrossFit and releasing new footwear products.

This year、Reebok's profits have once again wavered because of the pandemic.While Adidas's sales fell by 33%in the second quarter of 2020、Reebok's revenue decreased by 42%、resulting in only$270 million in sales.